مكبث در ايران خون مي ريزد.

یزدفردا "نمايشنامه "مكبث" شاهكار ويليام شكسپير در يزد توسط سعيد شهريار تبديل به يك متن ايراني شده است و مكبث جايش را به ماكان داده است.
سعيد شهريار نويسنده و كارگردان نمايش " افسون برتخت نشستن ماكان تيره بخت" گفت: مدتها دغدغه اين را داشتم تا مكبث شكسپير را به ايراني آدابته كنم و با استفاده از شيوه هاي نميشي ايراني آنرا بروي صحنه ببرم. جشنواره سراسري تئاتر ماه فرصت مناسبي بود تا اين نمايش را تمرين و اجرا كنم.
داستان نمايش " اقسون برتخت نشستن ماكان تيره بخت" در مورد ماكان سردار ايراني است كه به هوس قدرت و بر تخت نشستن دستش بخون شاه آلوده مي شود. او براي ماندن بر تخت قدرت مجبور است كه هر روز خونهاي بيشتري بريزد. حتي از خون همرديفان  و دوستان ديروزش هم نمي گذرد غافل از اينكه روزي.......
گروه نمايش شيد توانسته است كه با بازي رعنا مومني- سيد مرتضي موسوي- محمدرضا اركان - علي جاور و تعداد ديگري از هنرمندان تئاتر يزد اين نمايش را تمرين و آماده اجرا كند.
اولين اجراي اين نمايش در تالار انديشه تهران و بمناسبت برگزاري جشنواره سراسري تئاتر ماه بوده است. تا چندي ديگر اين گروه نمايش خود را در يزد بروي صحنه خواهند برد .

 گزارش تصویری از نمايشنامه مكبث شاهكار ويليام شكسپير در يزد


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا